A mesura que vaig llegint el tema 3, m'en vaig adonant de la de documents que implica això de l'organització i la gestió escolars: que si PGA, que si Memòries Anuals, el PEC, el PLC, el PAC... m'alegra comprovar que cada vegada tots aquests noms em van sonant menys extranys i vaig aprenent què significa cadascun.
A banda d'aquests documents, els mestres també han de saber prendre altres mesures quan es presenten dificultats, i això és el que hem fet en aquesta pràctica. En concret, nosaltres hem hagut de planificar actuacions d'acollida per integrar a nens nouvinguts que s'havien escolaritzat a mitjans de curs. Per a la nostra sorpresa, no s'ens ha donat malament (o això creim).
Què m'ha permès aprendre aquesta activitat? Bé, crec que m'ha ajudat a entendre com és d'important per a un mestre saber detectar un problema, reunir altres companys per solucionar-lo, cercar eines i altres recursos que li ajudin i, finalment, saber arribar a una solució. Ara que he hagut de fer-ho, tot i que no sigui una situació real, he sabut que això no és gens fàcil: has de pensar en necessitats, metodologies o estratègies, materials, finançament, agents implicats... No obstant, he de dir que m'ha agradat molt realitzar-la, sobre tot la part més "creativa" a l'hora de cercar estratègies de millora.
No hay comentarios:
Publicar un comentario